Sunday, August 04, 2013

Sebenarnya Saya Dah Ada Orang lain


BF: awak nampak lain sangat..awak dah berubah tak macam dulu
GF: memanglah..zaman dah maju..tak kan nak sama ja..urgh kunonya pemikiran awak ni
(tak awak..saya sama ja seperti yg awak kenal saya dari mula2 pekenalan kita.. awak terlampau pikir bukan-bukan)

BF: saya tengok awak lebih mesra dengan kawan awak lebih2 lagi kawan lelaki awak dari saya
GF: eh..diorang kawan saya..tak kan lah saya nak mengadap awak sorang je kan 24jam..boring!
(tak awak..setiap saat saya nak habiskan masa dengan awak..tapi awak bz..saya xtahu awak bz dengan apa..risaunya saya)


BF: dulu awak selalu call saya..tapi kenapa sekarang tak dengar lagi call dari awak?
GF: buat ape nak call awak..buang masa ja..baik saya call orang lain
(saya tipu..saya cuma tak nak ganggu awak..saya takot awak tak suka )

BF: kenapa sejak akhir-akhir nie awak diamkan diri
GF: awak nie memboringkan
(saya tipu..saya cuma tak nak ganggu masa awak dengan kengkawan awak, saya tahu masa untuk saya pasti ada nanti)

BF: awak tak rindukan saya?
GF: buat apa saya nak rindukan awak
(setiap kali saya rindukan awak, saya berdoa agar awak juga merindukan saya..)

BF: awak dah tak sayangkan saya?
GF: sayang saya untuk awak dah lama mati
(saya tipu..sayang saya pada awak tak pernah hilang)

BF: awak dah ada orang lain?
GF: YE!!! Sebenarnya saya dah ada orang lain
BF: sampai hati awak buat saya macam ni
(saya tipu..saya cuma ada awak sorang dan hanya awak.)

BF: Dia lebih baik berbanding diri saya kan
GF: mestilah..awak tu xsetanding dia
(awak jangan risau..sebenarnya saya yang tak setanding dengan kawan awak yang lain)

BF: awak sanggup berpisah dengan saya semata dengan orang lain
GF: da lama saya nak tinggalkan awak..ok bye!
(saya tak pernah terniat pergi dari awak, tapi kalau melepaskan awak pergi untuk kebahagiaan awak..saya rela )

Aku belajar melupakan seseorang yang melupakan aku..Aku belajar memaafkan semua yang telah menyakiti aku..Aku belajar menjadi yang terbaik untuk orang yang aku sayangi..Tetapi, sesuatu yang tidak mampu aku pelajari iaitu harus belajartersenyum disaat orang yang aku sayang menyayangi orang lain..

Ya Rabb..jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku,berikanlah kepadaku keyakinan bahwa TakdirMU lebih baik dari semua yang aku inginkan dan aku impikan

2 comments:

zalizalu said... Reply

alangkah bagusnya kalau semua perempuan berfikir seperti perkataan yang ditebalkan itu. :'(

adriana said... Reply

@zalizalu
:)