Thursday, December 12, 2013

Sekitar Perkahwinan RozitaCheWan&ZainSaidin

 
Ibarat Pisang goreng panas yang laku dijual time hujan, begitu yang boleh diibaratkan dengan tersebar meluasnya perjalanan aktress wanita jelita Malaya iaitu Rozita  Che wan atau mesra dipanggil Che Ta', 40 tahun dan suaminya yaang juga seorang pelakon Zain Saidin,29 tahun. Perbezaan 11 tahun tidak menghalang mereka untuk sah bergelar suami isteri dengan hanya sekali lafaz pada 11.12.2013. Mari kita lihat 'kronologi' pasangan bahagia ini.
Sekitar majlis Merisik
Majlis tertutup di Carcosa Seri Negara, Kuala Lumpur
 
Perkahwinan Di Bali

Pre-Wedding di Kota London
Bersaksikan Eiffel Towel di Paris.. (aku pon nak jugak kekeke) 




Majlis Berinai





 Dengan hanya sekali lafaz, akhirnya termeterailah ikatan suami isteri di antara Zain dan Che Ta yang bertempat di Gazebo Setia City Convention Centre.
Che Ta diwalikan oleh adiknya Roshidi Che Wan




Che Ta menerima 9peti hantaran wang hantaranwang hantaran dalam bentuk cek berjumlah RM23,200, mas kahwin sebanyak RM9,300 dan juga menerima cincin nikah bernilai RM93,000 . Selain itu, peti hantaran tersebut turut mengandungi telekung dan sejadah, set minyak wangi, beg tangan, sepersalinan kain, kasut, sirih junjung, telefon bimbit dan cincin.
Pihak lelaki pula menerima sebanyak sembilan peti hantaran berupa baju Melayu, kemeja-T, kasut, beg dan tali pinggang, sirih junjung, set minyak wangi, gelang tangan dan jam serta cincin.










Akhir kata, dari Krew Adriana Qaisara
''Semoga Berbahagia Hingga Kekal Akhir Hayat''

Ya Rabb..jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku,berikanlah kepadaku keyakinan bahwa TakdirMU lebih baik dari semua yang aku inginkan dan aku impikan

No comments: