Monday, October 24, 2011

cinta pantai merdeka

kali ni aku nk kongsi cite picnic...puas aku heboh kat laman facebook

sabtu  22/11/2011..kitorang satu housemate 5orang da pakat nk g picnic kt pantai merdeka.. 

hanya aku,yana,sarah,ekin n fya.. kitorang sewa kete kancil wane kuning2..haha...comei je an..
pukul 1 lebih kotorang gerak dari uma naek kuning2 uhh... then kitorang lalui jln darat..lama giler...dlm kul 3lbih kot kitorang sampai...#mood:xcited,teruja..n bagai.. 

first step kitorang smpai ja....mstila makan dlu..perot pon da lapar an..duk dlm kete berjam2..huhu..
peveret aku..ofcos la LAKSA+limau ais.. boley tahan.. #$4.00

next: kitorang wat eksen jalan2 sepanjang pantai..cewahhhh...hahha..romantik an ..lg romantik lau g ngn ehem...heeee... tp nk uat cam ne..:( hahhaahah posing2...

next:kitorang ngidam nak naek bot la pulak...haha...rasa mcm nk pitam ja bila duk dlm bot...da lama xnaek boat an..huhu..#$4.00 pegi n balik dr pantai ke tnjung dawai.. kalau ronda2 mahal ckit.. #24.00 so sebb kami ni student 'bawah umo' kami pilih pegi balik..$4.00

after naek boat: ekin aku fya yana

renung apew tu ha..
next: after da jerit2 dlm boat sebb air laut terkena kitorang...lapar lagik...hahaha..tp kitorang mmg da rancang nk mkn abc gunung jerai...tinggi n besar!^__^ $5.00 +$3.00 cendol


ABC gunung jerai: nm pown gunung jerai..so mestila tinggi..dush2x
next: dlm kul 7 gak la..kitorang plan nk merasa ikan bakar.. yg terdekat ngn tmpat uhh mestila Dataran Ikan Bakar Titi Semelling...#70.00
nmpak x..nmpak x?hehe..ikan siakap bakar n kerang bakar..plus sayor n air tembikai..^_^
next hour..ada lagi sejam sebelom tamat kuning2 uhh..kitorang g jenjalan kat village mall..xbeli pape pon..bajet habis..heee... 
kesimpulannya: pasni lau kitorang planning nk g pantai merdeka..mgkin naek kat tnjung dawai..sbb dekat..n sama jer pown...adesss....xpe2..perjalanan tu adalah stu pengalaman..:)
sma2 penat..thanks kat fya sbb drive dr pegi smpai balik..#ade adegan yg lawak..tp mls nk cite..gelak diam2 dah la..:p 



Ya Rabb..jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku,berikanlah kepadaku keyakinan bahwa TakdirMU lebih baik dari semua yang aku inginkan dan aku impikan

No comments: