Sunday, October 09, 2011

kazenku kawen

 tanggal 8 oktober 2011..majlis yang sederhana tp cukup meninggaalkan kesan wat sume tetamu especially tuk pak/mak su..adik baradik..jiran tetangga..dan hadirin yg hadir memeriahkan majlis yg berlangsung tadi  'kazenku kawen'... bagai pinang dibelah dua...merpati dua sejoli...so xnk buang masa..aku share la ckit cam ne sambutan kat cni..
mari kite berpantun ckit ^__^



Cantiknya burung cenderawasih
Terbang sekawan di hari petang
Kami ucapkan terima kasih
Kepada tuan yang sudi datang

Harum semerbak bunga rampai
Sekuntum mawar sudah disunting
Duduk keliling tetamu yang ramai
Melihat pengantin duduk bersanding
 

Kain songket halus tenunan
Dibawa orang masuk ke kota
Sudah bertemu dengan pasangan
Laksana cincin dengan permata


hantaran lelaki n perempuan
d red one:laki punyer..another one..girl punyerr



Bunga manggar di kanan kiri
Bunga rampai hiris hirisan
Pengantin baru raja sehari
Tambah berseri dengan hiasan
p/s:ni yang aku amek..terbaek kan!!!hehehe...
hiasan katil
Sudah bersarang burung tempua
Sarangnya tinggi tidaklah rendah
Dahulu seorang sekarang berdua
Ikatan janji tertunai sudah


Mawar merah di atas peti
Bunga melur saya kalungkan
Tuan rumah berbesar hati
Apa yang kurang mohon maafkan



 dats all..so tgu la turn aku lak..miahahhahaha....insyaAllah ;)

Ya Rabb..jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku,berikanlah kepadaku keyakinan bahwa TakdirMU lebih baik dari semua yang aku inginkan dan aku impikan

2 comments:

neelza_ron said... Reply

wah.. siap berpantun tu.. hehe
turn anda bila lak?

adriana said... Reply

lmbt g leen..tp lau ada org dtg..aku on ja leen..hehe