Thursday, May 17, 2012

Dari Hati ke Mr.afi

AssaLaMuaLaikuM wbt! ^_^
salam kamis malam jumaat wat blogger yang lalu lalang..malas nak berkias bagai..
aku nak berkongsi satu cerita dari seorang teman (bukan aku)
lepas siasat nak mula dar mana n mana... so aku copy paste jela satakat ni .. :)


" unsubcribe <--- memandangkan saya da unsubcribe seseorang dari aktiviti dia..so saya langsung xtengok ape yg dia post..utk kebaikan jugak, nak lupekan kisah dia.. :)
sape dia? nnt saya reveal k..biarlah saya bahasakan diri dia Mr.afi.
tak banyak yang saya tahu pasal Mr.afi ni..yela pekenalan pon singkat sehinggalah dia dimasukkan ke hospital atas sbb accident..saya pon xtnya keadaan dia.. (xreti senarnya nak jadi seorang yang care kat org laen) ok..saya boleyh ja nk care kat org..tp saya xtahu knp ngn Mr.afi ni..saya jadi xreti..macam budak nak blaja bercinta....HeHe...
so tadi saya da terjah ke fb dia..tu pon lepas kak juwita like satu post..HiHi..mesti kak juwita  pikir saya da ada sumone kan..hurmm melepas lagi..menyesal? agaklah..sebab saya lupa yang kak juwita ada kat group tu..psstttttt...
sape kak juwita ni? hurmm dialah org tengah yang menghubungkan saya ngn Mr.afi.. korang jgn pk bukan2..saya juz 'berkawan...hubungan serius?ermmm... walopon permintaan dari kak juwita mcm nak ja saya serius dengan Mr.afi...... =.=
yela..sebab saya rasa saya bukanlah calon yang sesuai utk Mr.afi nieh walopon Mr.afi sendiri ngaku dia sukakan sikap kesederhanaan...
Sekarang ni saya xtahu larh ape cite mr.afi.. yang saya tahu..dia da kuar dari hospital..kaki dia injured..siap kena pakai tongkat lagi..
TO MR.afi
maaf saya xpenah nak bg sokongan kat awk..saya pikir awk ada ramai lagi kawan2 teman2 sekeliling awak..yang dekat ngn awak..yang leyh bantu awak.. yang leyh bagi harapan ke awak..dan saya? saya...saya cuma leh perhati awak dari jauh.. saya nak tanya kabar dari awak..tapi saya xtahu nak mulakan dari mana..awak pon menyepi..mesti awak dah xingat ke saya kan..nak tanya kat kak juwita..tapi takot diherdik pulak..sebab last pesanan dari kak juwita.. dia suwo saya amek berat pasal awak, msj, call awak selalu...sebab katanya masa ni la hati awak sedang rapuh dan katanya lagi mungkin awak memerlukan seseorang.. (maaf saya xtunaikan permintaan kak juwita..)
senarnya saya..urghhh..cam ne nak cakap eh.. saya xtahu ape yang saya harus lakukan..kalaulah awak dapat baca coretan ni..awak dapat memahami x..HuHu
saya salah ke? menyesal? ye memang saya menyesal sebab saya xdapat wat pape utk awak.. saya xlayak jadi kawan baek awak mcm org laen yang baek kat awak...mungkin bagi awak..saya xperlu coretkan pape mengenai awak..maafkan saya Mr.afi.. "
..............................................TAMAT................................................
Mr.afi 
status updated

‎"Menurut Imam Ghazali di dalam Ihya Ulumuddin, kecintaan seseorang yang hakiki kepada insan lain kerana Allah bukanlah bermaksud mencintai insan itu kerana dzatnya (sifatnya), sebaliknya adalah kerana insan itu dapat mendekatkan diri sendiri dengan akhirat."

Ya Rabb..jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku,berikanlah kepadaku keyakinan bahwa TakdirMU lebih baik dari semua yang aku inginkan dan aku impikan

No comments: