Friday, May 11, 2012

Wanita dan Cemburu

AssaLaMuaLaikuM wbt! ^_^

perempuan dan cemburu xdapat dipisahkan? kalau xcemburu bukan namanya perempuan<--statement HaHaHa
"cemburu tandanya sayang"
itu adalah ungkapan yang kita sering dengar...cemburu tandanya sayang, kalau xcemburu maka xsayang la eh? Ligat otak nie memikirkan ttg sesuatu utk dikongsikan..lalu mendapat satu idea "CEMBURU'.. pantas jari jemari menaip pada papan kekunci keyboard  (bukan nk study..buleh pulak ko wat belog merapu) HuHu... >_<
aku akui, semua orang bukan sahaja  wanita, malah lelaki juga mempunyai sifat cemburu..dan ini adalah fakta!! so korang jangan penah nak menyangkal.. :) 
kalau lah cemburu tu bermata, pastinya ia akan mengalirkan airmata akibat penyalahgunaan cemburu oleh segelintir orang..ok biarlah aku gantikan perkataan orang dengan wanita..sebab dah tajuk pon pasal wanita dan cemburu kan... #mekasih kerna memahami 
bila keadannya cemburu? cemburu ni meluas..samada terhadap kengkawan, adik beradik, family, mahupon jiran tetangga...tapi kat cni biarlah aku fokuskan cemburu terhadap pasangan...


Memang tidak dapat dinafikan dalaam setiap hubungan kekasih yang terjalin pastinya wujud perasaan cemburu, pada pendapat aku la kan..cemburu ini tidak akan wujud selagi kita yakin dengan kejujuran pasangan kita. istilah cemburu BUta memang femes kan kan... aku pon xterkecuali ada perasaan cemburu..tapi cemburu xbertempat pon ada...HeHe... 
ko nak cemburu ke sape..bukan ade boyapren pong =.=


ok...perempuan ini kadang xsedar senarnya..bila adanya perasaan cemburu, ianya akan mengeruhkan lagi keaadan and mungkin menyebabkan bubungan yang dibina selama nie berantakan..but sumtime cemburu tu perlu dalam situasi tertentu tapi biarkan berpada-pada ( to be fair..and xnak berat sebelah okey)... maksud aku jangan terlalu cemburu sehingga mengongkong pasangan dalam melakukan rutin harian.. tapi kalau lelaki tu nakal memang xheran lah kan kita perempuan kena perhati banyak ckit..nasibla nak wat guane...pantang nampak yang berdahi licin ckit..yang putih gebu..yang tertera status single kat FB..haaa mula lah nk "hye...asl pls.."  xkurang jugak kalau c perempuan tu jenis bg respon positif kan...tapi korang jgn lah nk ambush xtentu pasal..selidik dulu okey...normal lah kan bg lelaki tuk tertarik pada seseorang..kadang lelaki tu sedar sape lah dorang kan nk tackle awek cun mcm tu...tapi kalau laki korang still xjemu2 tu..haaa meme nak cari nahas =.=
tapi bagi aku sendiri...lau laki tu dah ade awek..meme aku xkan usik..noted that :) kalau kene kat batang hidung sendiri baru tau langit tinggi ke rendah kan..tetapi AWAS. dengan cemburu juga korang akan kehilangan orang yang di sayangi.. 

ok back to CEMBURU...perempuan cemburu sebab nak merpertahankan hak mereka utk tak nak kehilangan orang yang mereka cintai.. to all ladies..kalau korang sayangkan pakwe korang..pls jangan cemburu bute k..sebb cemburu ni merimaskan...and ni lah penyebab pertengkaran kecil jdi pertengkaran besar..so selidik2 dulu la k...anggaplah ini semua dugaan yang harus ditempuhi dalam perhubungan..
tapi...tapi...berhati-hatilah dengan perempuan iaitu pihak ketiga yang jujur akui xkesah dan akan merampas pakwe korang..haaaa...laen cite pulak.. teknik rampas merampas.. 

bagaimana pulak dengan cemburu seorang lelaki terhadap perempuan?

pendapat aku la kan..laki bila cemburu lagi bahaya dari perempuan..yela..sebab laki ni leh wat apa ja an..sampai tahu tahap dia leh kata "kalau aku xdapat minah ni..sape pon xkan dapat.." cuak x dengar?HeHe... kalau perempaun akan berlaku tarik rambu..lau laki pulak? hurmmm u kill me i'll kill u.... tapi..tapi..xsume yang macam tu.. ade jugak laki yang baek..yang ciri2 mithali katakan..bila dia cemburu..samada dia diamkan diri..or melepaskan girl tu pergi dengan berat hati.....if she comes back to u..sorry to say..my heart is not for u.. 

apepon bek laki ke perempuan ke..sama ja..jangan nak cemburu sangat k.. sebab..sebab..korang pk sendiri..janga sampai nnt merayu2 kua air mata darah sekalipon..nyesal xgune... pesanan utk diri sendiri jugak sebb aku pon kuat cemburu...HaHaha.....

bagaimana pulak dengan cemburu seorang isteri kepada suaminya?
ini cemburu yang digalakkan dalama islam...xde sape leh bantah.. tu je komen yang aku leh kasik..hehehe

notaki| 

cinta bunga kan layu..cinta manusia kan pergi..cinta Allah kekal abadi

pepatah: kumbang bukan seko..bunga bukan sekuntum <----ingat tu...




Ya Rabb..jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku,berikanlah kepadaku keyakinan bahwa TakdirMU lebih baik dari semua yang aku inginkan dan aku impikan

No comments: