Monday, January 16, 2012

kerana dirimu begitu berharga

antara kilauan permata dan debu-debu pasir, yang mana satukah pilihan kita? pilihlah permata kerana ia sangat berharga dan tinggi martabatnya. wanita seperti permata, diciptakan oleh Allah dengan 1001 kecantikan. Namun, kecantikan itu perlulah disimpan sebaik-baiknya, jangan biarkan diri dianggap seperti debu-debu pasir yang berkilau ketika dipanah sinaran matahari, biarpun cantik, tapi ia dipijak begitu sahaja. Jagalah aurat dan kecantikanmu kerana ia sangat mahal dan jangan sesekali biarkan dirimu menajdi murah.
alangkah indahnya jika semua kaum Hawa tahu akan azab-azab yang bakal dihadapi sekiranya mereka tidak mengamalkan suruhanNya. Bukan sekadar 'tahu', tapi juga berusaha untuk menjadi 'cantik; pada pandangan Allah. Berusahalah menjadi bidadari dan penghuni SyurgaNya.

"jika kamu sayang wanita-wanita yang hadir dalam hidupmy, berilah peringatan kepada meraka, agar SyurgaNya yang hakiki dapat kita miliki bersama-sama..."

Assalamualaikum wbt...
selamat pagi dunia dan selamat pagi Cinta.. Apa khabar cinta pagi nie? masih tido ke?heee.. berbalik kepada entry aku, kerana dirimu begitu berharga.. well dicni aku ingin tekankan..no motif! HaHaHa... semalam merupakan malam yang agak EMO bagi diri ku, dan bila aku bangun pagi ni jah, aku hilang ingatan pada kemarahan aku semalam. apepon penutup untuk semalam memang besh... 
aku hanya seorang gadis biasa with full of love.. yang ingin dimengerti difahami dan dihargai.. Manja? yee,,mungkin cikit..gedik? xjugak tp aritu bila aku bercakap ngan ku abie..dia kata '..ni apesal tiba2 wat gedik ni.." HaHaHa.. ermm suara kot.. i like to be my self..i talk whenever i want to talk...i'm always miss all my fwens.. i really dun take to what others talk bad about me..because i am what i am that they could never be..and no body perfect~!!!! i u wanna be my boy...treat me as well,nice,love caring, yang penting SABAR!! sebab ye lah aku ni kurang ckit kesabaran uhh..ok aku suke cemburu..if xda pape memang aku xkan cemburu..err hello..xkan la aku nak jeles xmenentu kowt...so be happy 6_^

‎'Semalam adalah suatu kenangan hari ini adalah suatu kenyataan manakala esok adalah suatu penantian. Kenangan semalam hendaklah kita simpan buat pedoman di hari depan dan kenyataan hari ini hendaklah kita tempuhi dengan tabah tetapi kita juga harus bersedia untuk menanti hari esok yang merupakan suatu penyiksaan~

Doaku hari ini: Tuhan, maafkan aku jika sering mengeluh. Bimbinglah aku untuk selalu bisa bersyukur atas rahmatMu." -ekhlas Cik Muda Ros Ritsu :)"



Ya Rabb..jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku,berikanlah kepadaku keyakinan bahwa TakdirMU lebih baik dari semua yang aku inginkan dan aku impikan

No comments: